maanantai 18. maaliskuuta 2013

Merihevosia lumihangella

Minulla on ollut jo kauan tämä lapasmalli tallennettuna aikomuksena kutoa se. Näitä muut ovat tainneet tehdä jo vuosia sitten, mutta minä olen nyt vasta päässyt tähän malliin sisälle ja sain sen tehdyksi. Lapaset oli kiva projekti kutoa tässä sukkien välissä. Minun pienehköön käteeni nämä ovat suuret, mutta melko normaalinkokoiset taitavat kuitenkin kooltaan olla. Lanka on mukavaa kutoa ja näistä tuli kyllä lämpöiset, kun ovat kaksinkertaiset kirjoneuleen ansiosta. Käyttökokemuskin langasta on ollut positiivinen.
Päällipuolella on merihevoset peilailemassa toisiaan. Kuvio vei mennessään ja työ valmistui aivan huomaamatta. Sehän siinä kirjoneuleessa on niin koukuttavaa.
Tässä alimmassa kuvassa värit ovat minun näytöllä oikeat. Pimeän aikaan sai vain tummia kuvia ja nyt on niin kirkasta, että silmiin sattuu. Ei kohden koskaan. Kuvaajan taidoissa ei tietenkään ole vikaa!

Malli: Hippocampus (Ravelry) Torirot desing
Lanka: Kotikulta villainen, sininen ja valkoinen, 82 g
Puikot: nro 3 bambut

Tänään sainkin tuliaisina tätä lankaa yhden valkoisen kerän lisää. Tarvitsen seuraavaan työhöni, eikä minulla kotona ollut valkoinen riittänyt siihen. Mieheni kuitenkin ystävällisesti kävi sitä työmatkalla minulle hankkimassa.

12 kommenttia:

  1. Kauniit lapaset ! t. Eija

    VastaaPoista
  2. Kauniit lapaset, itselläni on sama malli to do-listalla, ehkäpä sitten joskus. Sinulle on muuten haaste blogissani!

    VastaaPoista
  3. ihanat. miullakin ko malli tallennettuna koneella ja olen melko samanvärisiä lankoja miettiny. täähän vaan nyt sitten yllyttää oikein alottamaan. jäinkin lukijaksi..

    VastaaPoista
  4. Upeat lapaset! Onpa mennyt tuo malli kokonaan ohi minulta, nyt täytyy siihen ehdottomasti tutustua!

    VastaaPoista
  5. Pretty! I shared on me Facebook page :-)

    VastaaPoista

Kiitos kommentistasi. Se lämmittää kovasti Kardemumman sydäntä.