lauantai 23. huhtikuuta 2011

Pääsiäislauantain yllätys

Olen tehnyt lapasia koko lomaviikon. Välillä jotain pientä vaihtelua eli sukat. Viimeinen mukana ollut täysi kerä 7 veljestä tuli aloitettua ja siitä tuli tämmöiset pitsitöppöset itselle. Olen talvella nähnyt tällä mallilla tehdyt sukat yhdellä. Ohje ei silloin äkkiseltään selvinnyt meille kummallekkaan, ei minulle eikä sukkien pitäjälle. Jätin asian hautumaan ja pian tuo malli tulikin vastaan Novitan lehdessä selaillessani vanhoja lehtiä. Loppujen lopuksi yksinkertainen ja helppo malli. Eilisten elokuvien aikana tuli tehtyä ihan hyvin telkkaria katsoessa. Tämä sukkien kuvaaminen omissa jaloissa on todella haastavaa. Paljon ei uusia kuvakulmia asiaan saa.
Malli: Novita, Maija-Riitta Sirenius
Lanka: 7 veljestä viininpunainen, 95 g
Puikot: 3,5 bambut

5 kommenttia:

  1. Tosi kauniit sukat! Missä lehdessä tuo ohje on ollut?

    VastaaPoista
  2. Marjatta: Lehden numeroa minulla ei ole täällä mökillä mukana, olin vain ohje kirjoitettuna ylös, mutta netissä löytyy Novitan sivuilta sama ohje Nalle-langalle kesä 2008 kohdalta vaaleanpunaisissa sukissa. 7 veljelle oli luotu 47 silmukkaa. Hyvä, ettei samassa lehdessä tai jossain muussa niillä tietämin kesä/kevät numerossa ollut tuo ohje.

    VastaaPoista
  3. Kiva kun poikkesit blogissani kommentoimassa! Aivan ihania käsitöitä sinulla täällä, joten taidan siirtyä saman tien blogisi vakiolukijaksi :-).

    VastaaPoista
  4. Kertakaikkiaan kauniit sukat. Eihän noita raaski jaloissa kuluttaa :)

    VastaaPoista

Kiitos kommentistasi. Se lämmittää kovasti Kardemumman sydäntä.